Komentáře,statistiky – říjen 2010
1.5.-30.6.2010-PROOF/BK: Au-7388/6940,- , Ag 561/350,- Kč.
1.7.-31.8.2010-PROOF/BK: Au-8637/8189,- , Ag 587/372,- Kč.
1.9.-31.10.2010-PROOF/BK: Au-7869/7421,- , Ag 587/372,- Kč.
1.11.-31.12.2010-PROOF/BK: Au-8095/7647,- , Ag 587/372,- Kč.
1.10.2010 Slupi 9000,-/BK-.
2.10.-/BK -.
3.10.Slupi 8288,-/BK Stádlec 6800,-,6900,-.
4.10.-/BK Zdymadlo 6790,-,Pivovar 6630,-.
5.10.Stádlec 6600,-/BK-.
6.10.-/BK-.
7.10.Důl Michal 2x7869,-, pp+bk 14999,-/BK Důl Michal 7421,-.
8.10.Ševč.důl 12322,-,Stádlec 6730,-,6900,-,Pivovar 7010,-,Zdymadlo 6900,-,Ruprechtov 7000,-,Hamr 7000,-,Důl Michal 3x7699,-/BK Ševč.důl 11000,-,Stádlec 6900,-.
9.10.Stádlec 6900,-,Důl Michal 7700,-,Pivovar,Stádlec,Ruprechtov 20900,-/BK .
10.10.Ševč.důl 11201,-,Slupi 9020,-,/BK Zdymadlo 5 ks-33333,-,Ševč.důl 12000,-,Klementinum 15900,-,Stádlec 6700,-,Slupi 8555,-.
11.10.Důl Michal pp+bk 2x14699,-,3x7690,-/BK -.
12.10.Stádlec 6888,-/BK Důl Michal 7249,-.
13.10.Důl Michal 7600,-/BK Důl Michal 7300,-.
14.10.Stádlec 6998,-,Hamr 7200,-/BK Důl Michal 2x7190,-,Stádlec 6730,-.
15.10.-/BK-.
16.10.Důl Michal 6700,-,Sada:5.-8.:27100,-/BK .
17.10.Důl Michal 7500,-,Ševč.důl 11830,-,Stádlec 7098,-/BK Stádlec 7000,-,6898,-.
18.10.-/BK-.
19.10.Slupi 8751,-,Důl Michal pp+bk 14999,-/BK ,-.
20.-/BK-.
21.10.-/BK Pivovar 7199,-.
22.10.Důl Michal 7504,-/BK-.
23.10.Ševč.důl 11999,-/BK Důl Michal 7171,-,7100,-.
24.10.Zdymadlo 7100,-,Důl Michal 7600,-,Ruprechtov 6900,-,Hamr 7000,-,Stádlec 6987,-,Ševč.důl 12500,-/BK Důl Michal 6901,-,Stádlec 6700,-,Ševč.důl 11900,-,Klementinum 17901,-.
25.10.Pivovar 6811,-/BK Důl Michal 6931,-,Pivovar 6789,-.
26.10.Pivovar 6900,-,Stádlec 6900,-/BK Důl Michal 7200,-,set:Hluboká,Slavonice,Ševč.důl(bez cert.)-25359,-.
27.10.Pivovar 6989,-,Stádlec 7300,-,6727,-,Zdymadlo 6873,-,Ruprechtov 6877,-,6820,-,Losiny 64000,-,Klementinum 24000,-,Ševč.důl 11999,-/BK Pivovar 6721,-,Zdymadlo 6600,-,Ruprechtov 6600,-.
28.10.Pivovar 7000,-,Ruprechtov 6731,-,Ševč.důl 11600,-,Slupi 8410,-/BK Stádlec 6650,-,6770,-.
29.10.-/BK-.
30.10.Důl Michal 7690,-,Ruprechtov 7200,-/BK Důl Michal 7290,-,Stádlec 6900,-.
31.10.Důl Michal 7650,-,Klementinum 22400,-,Ševč.důl 12228,-/BK Slupi 9555,-,Ševč.důl 10600,-.
4.10.Buchlovice 9500,-/BK -.
8.10.-BK Tanč.dům 6700,-.
11.1.V.Brod 25000,-,K.Hora 17000,-,Litomyšl 14000,-, Buchlovice 11000,-,Kačina 10000,- /BK -.
15.10.-/BK Bohdaneč 2x6700,-.
31.10.-/BK Bohdaneč 6300,-,Litomyšl 8200,-,K.Hora 8301,-,V.Brod 13900,-.
linkuj.cz vybrali.sme.sk
Komentáře
[
138]
jirak -
mail -
web - 31.10.2010, 20:22:18
to [143] Pink:ceny v ten který den jsou ceny za které se mince prodaly v aukcích
[
137]
Pink - 31.10.2010, 12:21:57
Pro 142
Možná Numikl (141) měl na mysli ty spousty cen, které jsou ke každému dni, ne ty v tabulce.
[
136]
jirak -
mail -
web - 29.10.2010, 14:22:44
to [141] NumikL:PC=cena vyhlašovaná ČNB v měsíci vydání,2006+2007=ceny z katalogu Novotný,Aukce-maximální dosažené ceny z Aukra,co jsem zaznamenal,pokud mi něco neuniklo,poslední 2 sl. jsou moje z eshopu,aukce
[
135]
NumikL - 29.10.2010, 13:52:37
Prosím,můžete mi někdo vysvětlit odkud odevšad jsou sbírány ceny v tomto blogu k KPTD a zdali to jsou ceny prodejní nebo počáteční. Díky.
[
134]
Pink - 29.10.2010, 09:26:39
Pro 138
Nikdy jsem nicd ražit nezkoušel, jen jsem se trochu hodně této nabídce podivil.
[
133]
CS -
mail - 28.10.2010, 22:18:43
Kúpim 1 x 2500 Kč Hamr v Dobřívi a 2500 Kč 2010 Důl Michal v Ostravě - obe B.K.
[
132]
nofuture101 -
mail - 28.10.2010, 21:25:33
to:Pink
Už jste zkoušel v této aukci něco dražit?Jaké máte z touto aukcí zkušenosti?
[
131]
Hans - 28.10.2010, 21:24:20
to 136:
Jde o 10-ti dukátovou medaili oživení kremnického baníctva z r.1934 (A.Hám), Au 0,987, 42mm, 34,88g, cena ve stavu 0/0 tak 320 tis, raženo 68ks. Tady to je asi nějaká kopie z východu.
[
130]
Pink - 28.10.2010, 20:01:04
Pro 135
Podle slovenského textu bych soudil, že nešlo o mincovnu, ale o baníctvo (=hornictví). Obrázek tomu odpovídá. Ale kde sebral tu částku a měnu? Vždyť tam nikde není uvedena.
[
129]
dupcja - 28.10.2010, 17:58:50
to pink: super kopie jen 68 kusu razeno k znovuotevreni kremnicke mincovny. Stat pravdepodobne lokace prodejce?
[
127]
Pink - 28.10.2010, 15:48:29
Pro 129
U této nabídky je podobná, na této straně. Desetidukát. Nějak jsem nepochopil o co jde. Z čeho lze odvodit, že jde o desetidukát? A co ta poznámka o Thaisku? Můžete mi to někdo vysvětlit?
[
126]
Judge65 -
mail - 28.10.2010, 13:38:08
Tomas:
Unc jsou ve vysokých nákladech, ale proofky (v originálních krabičkách či kapslích), ty mají náklad 1500-5000 ks, ty bych chtěl mít všechny..:o)
[
125]
Tomas - 28.10.2010, 13:24:02
Jo, tak pardon, na aurea.cz je to sada 53-93, ještě by k tomu musela být sada 45-52, ale to jsou levný mince. Určitě by to těch 25 tis. nedalo ani náhodou...
[
124]
Tomas - 28.10.2010, 13:09:04
Sledujete někdo tuhle aukci? http://aukro.cz...inci_1945_92.html
Přitom na aurea.cz můžete koupit sbírku 45-92 za 19 000 Kč. Já snad do pamětních stříbrných taky zainvestuju....? I když ty náklady tehdejších mincí byly i z dnešního pohledu otřesně vysoký... s růstem hodnoty se asi moc počítat nedá... :-(
[
122]
Hans - 28.10.2010, 12:14:44
Před týdne jsem to vygoogloval a hned jsem to vypustil z hlavy, zmínka je ale i na stránkách ČNB.
[
121]
jirak -
mail -
web - 28.10.2010, 12:03:57
[126] Hans:díky za info,leták mám před sebou,dal mi ho kamarád,hned jsem mu říkal,že to je nějaká "divočina"=cena 199,- Kč+pošta zdarma+hodinky ?!!! můžete mi poslat emaailem,kde se píše o tom zákazu,případně další? Díky!
[
120]
Hans - 28.10.2010, 11:49:37
to jirak/dupcja:
http://www.hmk.eu...-czech-republic
Spousta lidí jim naletí teď před vánoci, za pouhých 199,-Kč obdrží jen pozlacený plíšek a jakési hodinky, ale objednávkou se při nepozornosti nepřímo zaváží k odběru celé sady 7 kusů, avšak za cenu 1055 Kč za druhý a každý další kus.
Nabídka je údajně limitovaná počtem 9.999 kusů. U nás na sídlišti jsou letáků s garančním listem a jedinečným číslem rezervace plné kaslíky. Ve všech obálkách určitě bylo nachlup stejné číslo-zkusil jsem pár obálek.
Tato firma patrně fungovala svými nekalými obchodními praktikami po celé Evropě,v eurozóně má zákaz činnosti,tak to zkouší u nás a co vím i v Polsku.
[
119]
jirak -
mail -
web - 27.10.2010, 22:56:30
to [124] Leonel1:tak gratuluju! :-) konečně proč ne,když je ten někdo nemá,někdy je lepší koupit vše z jednoho zdroje,než to "sbírat" po 1 kuse,ne?
to dupcja:mrkni na koment 81:nedostals další "leták"? prý nabízejí další "výhodný" nákup,snad USA dollar?
[
118]
Leonel1 -
mail - 27.10.2010, 22:50:52
Ty Losiny,Klementinum a Ševčín celkem za 99999,- jsem prodal já. Zkusil jsem to a vyšlo to. Vše koupil jeden člověk. Přitom se dá na Aukru koupit i levněji. Minulý týden se komplet KPTD v PP neprodal za 139 000 Kč.
[
117]
jirak -
mail -
web - 27.10.2010, 22:47:32
to Karol:jj,je to dost,co jsem koukal,kupoval to 1 člověk,předtím kupoval mapy,asi pohledy-co bylo vidět do září...
to Dupcja:dej si sraz s Klihem,já se známkám nevěnuju,jen kupuju ty FDC,semtam,co vychází k tématu mincím...s tou čínou si nedáš pokoj,koukám :-)
to NumikL:jj,díky,koukal jsem do Austrálie,pak ČR Ag+Au a pak se takhle seknu :-)někdy mám pocit,že prostě lidi na název běžná kvalita a kvalita proof "slyší" právě podle toho názvu kvalit? nevím...
[
116]
dupcja - 27.10.2010, 22:39:12
o prazskem grosi Pohrobka jsem cetl, jsou to dost drahe 2 gramy stribra
[
115]
NumikL - 27.10.2010, 22:37:01
to jirak.Stane se jsme lidé, avšak já si také mnohdy myslím,že u této sady jednou nastane doba kdy bude cena provedení PP a BK v poměru 1/1 díky vydanému množství.
[
114]
dupcja - 27.10.2010, 22:36:21
to jirak: no, zkousim seznamit se po cca20 letech se znamkami. Videl jsem nedavno nektere cinske znamky vydrazit se za slusny peniz, tak jsem si rikal, ze k tem znamkam co odlepuji z dopisu, bych mohl zacit sbirat neco postupne a systematicky. Ale bez katalogu je to jen plytvani penez.
[
113]
Karol - 27.10.2010, 22:34:18
a řekl bych, že i těch 99999Kč je docela pálka, Losiny -+62000, Klem -+23000, Ševčín -+12000
[
112]
jirak -
mail -
web - 27.10.2010, 22:21:17
tak sorry,já přehlíd,že to je bk! :-) to se omlouvám,koukal jsem vedle,zrovna se prodalo v pp:Losiny,Klementinum a Ševčin-celkem za 99999,-,viz stats v perexu
[
111]
Karol - 27.10.2010, 22:13:01
cena za sadu v BK kolem 150.000Kč, je neprodejná, v PP by byly s tím problémy, ale za BK kvalitu spíše ležák. třeba kafku najde, ale spíše to koupí omylem, protože si bude myslet, že tam mám Losiny za 60.000Kč, ani nevím, jak k té ceně došel (Losiny 30+Klementinum 20+ostatní 6x po 10 a letošek 7), stále mi to nevychází. No dám si to do sledovačky a uvidím :-)
[
110]
nofuture101 -
mail - 27.10.2010, 22:00:20
Realná cena za sadu je tak kolem 105tis,takže 150 je v tuhle dobu neprodejná.Sada proof se prodala za 135 a za 139 se neprodala.Myslím,že Bk se neprodala za 114.
[
109]
jirak -
mail -
web - 27.10.2010, 21:27:20
to [114] NumikL:jako proč? v podstatě to odpovídá dnešní TC ceně za sadu
[
107]
Hans - 27.10.2010, 21:12:01
Mince typu pražský groš Ladislava Pohrobka (jen 2 ks)nebo 100 dukát Ferdinanda III. z r.1629 jsou nedosažitelné a tedy i cenou nevyčíslitelné.
[
106]
Karol - 27.10.2010, 20:51:01
co jsem se díval do googlu tak mi vyběhlo tohle -
http://kultura.ihned.cz...3-milionu
.....
Vzácný 2 dukát z roku 1937, kterých bylo vyraženo pouze 8 kusů, se prodal za více než 1,3 milionu korun.
[
105]
Judge65 -
mail - 27.10.2010, 20:27:11
Není nejvzácnější (a nejdražší) 5dukát 1937 (4ks) a 2dukát 1937 (8ks)?
[
104]
jirak -
mail -
web - 27.10.2010, 20:12:43
to dupcja:sbíráš známky,jo? já dneska kupoval nějaký FDC k mincím - Mosty,Zeman,Čtyřlístek...
[
103]
dupcja - 27.10.2010, 19:36:37
to Karol: dekuji, myslel jsem, ze ve filatelii stropove ceny jsou vyssi nez v numismatice.
Ja ale ani nevim, ktera mince Ceska je nejdrazsi. Z obeznych to je 5halir 1924 ale zlate mince budou mnohem drazsi, kdyz i 100 kusu desetidukatu z roku 1951 stoji pres pulmilionu, mozna u i pres mln.
[
102]
Karol - 27.10.2010, 18:27:50
Jedná se sice ještě o rakouskou známku, ale s přetiskem Pošta československá 1919 na žilkovaném papíru. Je to unikátní kus, který se zachoval v jediném exempláři. Dlouhý čas byla v majetku Poštovního muzea, které ji získalo při konfiskaci majetku.
Známka je pojištěna na deset milionů korun a o její výjimečnosti svědčí i certifikát Poštovního muzea. Jako unikát je prezentována už od roku 1928. Je to takzvaná obrácená čtyřka, tedy přetisk na rakouskou čtyřkorunovou známku otočenou “vzhůru nohama”. Jak vlastně tyto přetisky vznikaly? Krátce po vzniku republiky byly vydány známky nové. Ale počátkem roku 1919 tehdejší šéf pro vydávání známek Jaroslav Lešetický přišel s iniciativou, aby se použily i velké zásoby starých rakouských známek - takzvané přetisky s nápisem Pošta československá 1919. Objevily se však pouze na jedné poště a nejsou známé zásilky, které by byly těmito známkami ofrankovány.
[
101]
dupcja -
mail - 27.10.2010, 17:50:07
to klihe:
jaka je nejdrazsi ceska znamka?
[
100]
nofuture101 -
mail - 26.10.2010, 19:27:20
Dnes mi přišla zálohová faktura na Sada oběžných mincí 2010 - provedení proof 5Ks.Já je nechci a zruším objednávku,tak se jen ptám jestli je někdo nechce.Jedině jako celek,abych nemusel dělat 5 balíčků.Kdyby měl někdo zájem at napíšena mail(do zítřka).Když to nikdo nebude chtít,tak jim zítra napíši,že to nechci.
[
99]
Karol - 26.10.2010, 13:35:33
Tak jsem se díval jak na ty dekorace tak na antique a všude už jsou ceny jiné, myslím Důl Michal PP, a všude se to zvedá, sběratelé to už většinou mají koupeno a na koupení do zásoby to nemá nikdo. Michal se moc kupovat nebude. S tím by částečně mohla jít cena nahoru. nemylsím, žádné horentní sumy ale max 1000Kč. čeká se na mosty, ale to už bude 1/2oz a cena bude jednou taková. nemyslím, že u mostů se bude opakovat případ Losin. doporučoval bych ČNB náklad nechat těch 10.000 v PP, vyhnou se šmelině a po roku co bude na skladě, přetavit
[
98]
- 26.10.2010, 12:01:53
Dnes mi přišel Důl Michal BK 6999Kč PP 7299Kč cena včetně poštovného.Odjednal jsem to na již napsaném darky-dekorace.Vše přišlo bez prodlémů a ještě na dobírku.Už se těším na další sadu.Co bych bral by byla sada z 1oz.To by byla parádička,ale bohužel asi pro mín lidí,takže ČNB to asi neudělá.
[
97]
Alex - 26.10.2010, 11:37:24
KPTD jsou také jakési "lepší" investiční mince (s omezeným nákladem). Nemusí dojít ke drastickému nárustu ceny zlata, stačí celkem málo a dnešní nákupní cena některých mincí z té řady může být nižší než cena kovu a omezí se obchody s nimi na aukru. Zájem o Důl Michal je prý minimální, prakticky jen sběratelé, jinak málo (alespoň tak tvrdí obchodníci, objednávající přesně dle poptávky a nic moc navíc), většina nákladu stále v ČNB s výhledem na růst prodejní ceny ČNB.
[
96]
Hans - 26.10.2010, 11:22:16
Nafouknutou bublinou je jen pomyslná cena vytištěných obrázků,za kterou lze Au nakoupit. Jeho skutečná cena je odvislá od nákladů na těžbu,ověřených zásob k těžbě a poptávce.Výhodou je to,že jej zatím můžeme směnit za jakýkoliv produkt kdekoli na světě. V budoucnu bych očekával zákaz jeho fyzického držení a vynucený výkup jednotlivými státy,jako důsledek současného vývoje ve světě.Vydávané mince pak budou nejen hezkou vzpomínkou na tuto dobu.
[
95]
Jakub999666 - 26.10.2010, 10:09:25
100:
Zajímavé je že mezi lety cca 1990-2005 se zlato +/- drželo někde (hodně přibližně) na hodnotě 400 doláčů za unci. A od roku 2005 cena roste a roste a roste do závratných výší (resp. lépe asi říci že hodnota peněz klesá, než že cena zlata roste :-)) Ono bohužel se zlatem je problém, že je hrozně nadceněno, protože po něm je šílená poptávka, tudíž se vlastně tento uchovatel hodnoty stává paradoxně polykačem hodnoty, jelikož jeho hodnota je uměle vyvolaná. Jenže s penězma je to ještě horší. Jak tady již jednou někdo říkal, do budoucna je nejlepší investice traktor a pár Ha půdy, jenže k tomu jsou potřeba pracovité ruce hihi :-). Zlato, peníze, komodity i akcie, vše je prostředkem k legálnímu okrádání davu který ani neví že je okrádán, a hlavně kterému vlastně ani nic jiného než být okrádán nezbývá. Ani se nedivím, proč tady u nás cizinci tak rádi kupují naší levnou půdu, protože v ní jsou momentálně peníze uloženy nejlépe (ale to už sem moc nepatří).
[
94]
Hans - 26.10.2010, 09:42:29
Co vím,tak držení zlata bylo dokonce v USA trestné.Současné vládní dluhy jsou financovány nově tisknutými penězi,tedy monetizací dluhu a kvantitativním uvolňováním-dochází tak k rozředění kupní síly peněz a v podstatě postupném znárodňování našich finančních aktiv. Kupní síla peněz a důvěra v nich tak bude v budoucnu výrazně odlišná nejen od Au.
[
93]
Jakub999666 - 26.10.2010, 09:31:48
Doplnění: celkově je lépe mluvit o celém desetileté mezi rokem 1971 až 1981. Tzn. 1971 zrušení zlatého standardu (tzn. konec pevného vázání dolaru na zlato). Přechází se k tržnímu modelu a tudíž se ze zlata stává běžná komodita, nikoli prostředek přímého krytí (ve své podstatě je ale měna kryta zlatem stále jenže již tržním principem). Celkově situace musela vést k rozkolísání hodnoty měny a po určité době ustálení, což trvalo oněch 10 let. Amerika počítala s tím, že lidé stále pevně věří v dolar, a tím mnohým sebrala pěknou část jejich úspor a nakonec i zlato, které jim zbývalo. Jo podvod tisíciletí :-)
[
92]
Jakub999666 - 26.10.2010, 09:19:42
96,
Tento případ je historicky známý, ale to již je extrémní situace, se kterou se nedá v krátkodobém časovém horizontu počítat. Častěji tento svět zažívá války, než chvíle, kdy dojde ke skutečnému skokovému růstu zlata. Věc je každopádně možná a jistě něco podobného historie očekávat může, otazník jen dožijeme li se podobné situace my, či děti našich dětí :-).Dnes si je většina lidí navíc vědoma toho, že peníze jsou co se týče hodnoty v dlouhodobém horizontu klesajícím artiklem, pokles hodnoty peněz je cílený a do jisté míry i příznivý pro ekonomiku (a lidé to vědí). Věc o které mluvíte byla způsobena zrušením zlatého standardu (měna přestává být kryta zlatem) tenkrát ceny vzrostly asi z 30 dolarů za unci na skoro 900! Dnes ale žádná významná měna zlatem (přímo) kryta není. Zvyšování cen zlata by paradoxně mohlo vést více k nákupu, než prodeji, již díky pocitu lidu, že asi s ekonomikou něco není v pořádku (což tenkrát vzhledem k víře v neochvějný dolar ani platit nemohlo). Pravda jistě je, že do jisté míry je pro lidi i v běžném životě jednodušší donést mince do výkupu kovů, než realizovat prodej přes internet, moc takových však dle mého již ve společnosti není. Internetové prodeje jsou prostoupené celou společností bez ohledu na věk.
[
91]
Alex - 26.10.2010, 09:06:11
Doplňuji:
Abychom si představili, co se v těch několika týdnech přelomu let 1979/1980 se zlatem stalo (skok z ceny cca 200 na 700 dol. a pak zpět na 400), představte si, že by výkupní cena zlata z cca 500 Kč za gram za pár dní stoupla na cca 1700 Kč. Obchodovalo by se s většinou mincí KPTD stále na Aukru? Zcela jistě by spousta majitelů mincí mince vyndala z kapslí a rychle prodala. Některé poslední mince, třeba Důl Michal, by se rázem staly větší raritou než Losiny.
[
90]
Alex - 26.10.2010, 08:41:17
ad 94
Mýlíte se. Nesmíte soudit podle sebe, masa se chová jinak a je-li možnost, dá přednost okamžitému výdělku před (z hlediska masy) pomyslnou historickou či uměleckou cenou zlatých předmětů. Naposledy ve světě došlo k hromadné likvidaci zlatých předmětů na přelomu 1979/1980 při skokovém nárůstu ceny zlata. To se pravidelně v historii opakuje, naposled před 30 lety. Lidé např. v Londýně stáli fronty před výkupnami, které všude rychle vznikaly a prodávali zlaté mince, šperky i velké zlaté předměty jako svícny apod. To, že sběratelé a rozumní lidé se takto k mincím nechovají, nezmění nic na tom, že velké náklady mincí KPTD to zcela jistě postihne, dojde-li ke skokovému růstu ceny zlata.
[
89]
Jakub999666 - 26.10.2010, 08:20:55
88,89
Taky doufám (a myslím), že cena první čtveřice mincí KPTD půjde s emisí mostů mírně dolů. Jistí si ale můžeme být asi jen prvními dvěmi mincemi. Už teď je vidět na Aukru, že o Losiny mírně nad 60 tis. prostě není zájem (a to se prodávly i nad 80 tis), kdo vyloženě koupit chtěl, tak je má. Navíc určitě stále hodně nesběratelů, co doma jednotlivé mince syslí a chtějí prodat ve vhodný okamžik, či snad věří tomu, že cena může být ještě vyšší. Ono je stále možné (pravděpodobné), že Losiny časem půjde pod 50 tis sehnat. Začnou se vydávat mosty, uplyne nějaký čas a o KPTD již nebude takový zájem, poptávka se jistě o trochu sníží (sběratelé převážně komplet mít budou). Ne každý je sběratel a je nutno na to pamatovat, když má někdo v mincích vyloženě jen uložené peníze, spíše mince typu Losin, Klementina... prodá, když to bude výhodné, či bude riziko poklesu ceny. Sběratel vidí v Losinách něco víc, než kov s tržní hodnotou AU cca 5900 Kč, jenže v reálů Losiny nic jiného nejsou, zbytek je prostě jen sběratelská hodnota (nadhodnota), která je dána pouze a pouze poptávkou (a ta může být za 5 let úplně někde jinde). Může přijít hospodářská krize apod. pak i katalogová cena je jen směšná fikce. Někdy je výhodnější mít 5 ks mincí v hodnotě 30 tis, než jednu za 60 tis, která má hodnotu 6 tis :-))). Hodnota daná cenou Au je defacto trvalá hodnota daná poptávkou je značně nejistá.
[
88]
Jakub999666 - 26.10.2010, 07:42:44
Nemyslím, že bude někdy docházet k tomu, že mince posledních řad půjdou do tavby pro jiné využití kovu (možná v malé zanedbatelné míře). Spíše budou plnit jakousi alternativu (která zde vždy byla!) k investičním mincím (tzn. jejich o trochu levnější variantu). Hodnota mince vždy bude vyšší než pouhá tržní cena kovu, jelikož právě cena investičních mincí poměrně vytáhne i cenu KPTD (atd). Vždy tedy bude výhodnější prodat minci, než kov. Mince by měla jako uchovatel zlata mít vždy minimálně 5-10% nad onu tržní cenu Au. Osobně nevěřím v zázraky toho, že z posledních mincí může být časem něco sběratelsky cenného, nebo na to, že mincovna velké počty demonetizuje a další jiné zázraky (i když by to jistě bylo hezké:-).
[
87]
Alex - 26.10.2010, 00:56:41
Jsou zde vedle sebe dvě zcela opačná stanoviska:
Jedni si myslí, že KPTD b.k. jednou budou mít "cenu kovu", druzí naopak více věří jen b.k. a obávají se "udržitelnosti kvality u PP". Obojí je krajní, chybný pohled na věc. Proč by zrovna KPTD b.k. o max. počtu sad 1800 měla mít v budoucnosti cenu kovu? Určitě se s růstem ceny zlata, možná to není až tak daleko, najdou takoví, kteří budou poslední mince řady za cenu kovu prodávat. To ale jen cenu kompletní sady zvýší. Bůh ví, kolik jich nakonec vůbec zbude. A proč pořád ten strach o kvalitu mincí proof v budoucnosti? Patina (zde u zlata 999,9 nějaké ty ojedinělé malé skvrny z Ag2S) už někdy nějaké mince znehodnotila, je to známka ztráty kvality?
V podstatě většina (viz přehled prodaných mincí) obchodovaných micí jsou mince č. 5-10. Tyto mince mohou rychle zmizet, když cena zlata vzroste tak, že se vyplatí prodat je jako pouhé zlato. Kdo dnes může vědět, kolik toho zbude a jakou bude mít série za 5 let cenu?
[
86]
Karol - 25.10.2010, 22:05:34
sorry to 87
[
85]
Karol - 25.10.2010, 22:04:30
to 85 - tak tak, mám na mysli ten Antique
[
84]
NumíkL - 25.10.2010, 21:51:24
to[88] Všem zasvěceným se omlouvám za překlep kulturních památek technického dědictví KPTD ne tedy ten nesmysl co jsem níže napsal.
[
83]
nofuture101 -
mail - 25.10.2010, 21:13:25
88:
Já BK věřím.Já se pokouším mít od všeho PP i BK,i když zpětně je to cenově náročný.Třeba PP nemám Losiny a čekám až cena klesne na nějakých 50tis čemuž věřím až začne další série mostů.Rotunda šla taky dolů a dala se koupit před měsícem za 45Tis.Vidím to tak,že nahoru z KPTD půjde posledních 6mincí sady.Cena zlata půjde nahoru a věřím i tomu,že ČNB nějaké mince zničí.Ještě bych věřil Losinám BK 1800Ks je málo.Chtělo by to,aby série mostů měla náklad něko kolem 5000ks pp,aby nebyl problém je po emisi sehnat a cena by šla postupně nahoru.
[
82]
NumíkL - 25.10.2010, 20:46:37
Když už opět bylo vytaženo k diskuzi téma KTPD zajímal by mě i váš názor. Hlodá mě myšlenka sestavit kompletní sbírku ve standardu. Mnozí známí sběratelé mě prohlašují za blázna, že proof je proof a že mince standardní budou mít někdy možná jen cenu kovu. Nic méně mě k této myšlence vede skutečnost, že nikdy v minulosti nebylo vydávaných PP několikanásobně větší množství než standardu a také obava z udržitelnosti kvality u PP pro mnoho dalších sběratelských let a i to, že minimálně polovina mincí ze sady se nechá sehnat za nižší cenu. Zkuste poradit.Díky
[
81]
Judge65 -
mail - 25.10.2010, 20:28:46
pánové, máte na mysli ten Antique? :)
[
80]
Karol - 25.10.2010, 19:20:15
85 - máš adresu v mailu, tak se domluv, držím palce, za tu cenu tj dobré, když ČNB ceny zvedá, a lepší než na aukru
[
79]
fefy -
mail - 25.10.2010, 18:34:09
To 84 - velice rozumna. Nemohl bych,(treba na e-mail) dostat info kde?
[
78]
Karol - 25.10.2010, 14:13:56
Tak jsem si dnes koupil za 7270Kč Důl Michal PP a myslím, že to byla velice rozumná cena :-)
[
77]
Hans - 20.10.2010, 21:32:38
Ať už prodávají cokoli,nebudí to ani za mák důvěru - na plíšku chybí třeba háček nad Ceská, distribuce z objektu ve vlastnictví spol.v insolvenčním řízení a ještě k tomu v Krůtí Hoře u Stodu. Zisk tak 50% z ceny.
[
76]
jirak -
mail -
web - 20.10.2010, 19:34:04
[81] dupcja:jasně,kulatej plíšek (z jakýho kovu,víš to?) za 199,- Kč+hodinky,poštovné zdarma(posílají z ciziny,pokud vím) - nějak mi nejde vypočítat jejich "zisk"?! ale třeba se pletu???
[
75]
dupcja - 20.10.2010, 18:10:01
to jirak: neco takoveho jsem vcera dostal do schranky. za 199,- medaile a k tomu hodinky, pro nekoho to muze byt lakave a nekup to.
Ja ale medaile i CM nepovazuji ani za penize ani za sberatelsky kousek, bral bych to jedine za cenu kovu
[
73]
Judge65 -
mail - 20.10.2010, 11:36:33
[76]
Mno ono i zlaté mince dobrých mincoven se vůbec nemusí dělat ze zlata o ryzosti vyšší než 986/1000. Např. Slovensko 900Au, 75Ag, 25Cu, Francie 920/1000.. Tam už bych se nějaké změny obával. Z tohoto pohledu jsou české proofky 999,9/1000 naprosto špičkové.
[
72]
Hans - 20.10.2010, 10:21:11
Fleky,tedy jakousi korozi u proofek, bych bral jako vznik patiny v čase, tak jako u všech starších nečištěných dukátových mincí, kde má svoje kouzlo a často i zvyšuje cenu. Já mám zakapslované mince uloženy ještě ve vzduchotěsné krabici, co se používá na potraviny do mrazáku.
[
71]
Alex - 20.10.2010, 09:01:30
Není špatné uložit kapsle do speciálních dřevěných krabic (nechci dělat reklamu, všichni ale jistě vědí, o jaké pouzdra jde, pocházejí od různých výrobců). Pokud člověk má bk i proof, v každé etui vystaví jinou stranu mince. Pak lze mince snadno prohlížet bez manipulace s kapslemi. Po zavření pouzdra a jejím vhodném uložení jsou kapsle celkem dobře zajištěny proti různým vlivům.
Pokud jde o tu korozi - vytváření skvrnek z Ag2S, mohou být jednou v budoucnosti znakem osvědčujícím pravost mince. Povlak z Ag2S vzniklý reakcí 0,001 příměsi Ag na povrchu mince se sírou z okolního ovzduší tak může být po desetiletích znakem kvality (pravosti). Myslím, že obava ze znehodnocení mincí proof korozí je přehnaná.
[
70]
Jakub999666 - 20.10.2010, 08:32:52
Problém je, že člověk je nucen u PP bát se veškeré manipulace. Kapsle dlouho nevydrží, prasknutí je sice extrém, ale poškrábání měkkého povrchu při prohlížení není nic neobvyklého. A kdo je odvážný na to, aby sám překapsloval mince v hodnotě např. Rotundy apod.(je to minimálně o nervy). Řešil jsem i problém semišových kapslí, konkrétně malé části semiše (vlákno) v ploše PP mince (podotýkám mince přímo z mincovny, nikoli druhé ruky, takže nevím jak se tam dostalo). Okem nepozorovatelné, jenže když má člověk dobrou lupu tak se dá závada objevit (výborné např. tzv textilní lupy). Kapsle není absolutně těsná a je možné že mikroskopické částky prachu se za roky nastřádají. U BK řešení není žádný problém u PP ale ano. S PP je spojena celá řada problémů, prach, vzdušná vlhkost, příměsi stříbra, příměsi síry, mědi atd. Ano pravda, u 999,9 menší problém (i když Pivovar v PP mám s Cu (tedy patrně Cu) kvítkem taky) ale u 986 je už 14 tisícin jiného kovu znát. Dříve např. Dukáty 23-37 = tzv. krev Svatého Václava (přijde mi že především r.31,32). I dnes se ale dělají medaile 986 dokonce v PP (pátrat nebudu ale mám dojem že některé dukáty př. Narození dítěte). Rozhodně bych byl v skeptický k přechválení PP, roky je ještě neověřily. Prostě by kapsle u PP měly vypadat jinak a měly by splňovat podmínky těsnosti, které nesplňují. Připlatit si pár korun u zlaté mince v hodnotě mnoha tisíc není zas takový problém, jenže toto zboží v nabídkách není. Ps: asi je lepší udělat si fotky a prohlížet si své proofky na monitoru :-)))))) hihi...
[
69]
Alex - 19.10.2010, 22:34:36
V článku je příčina položena jako možná hypotéza. Liší se zlaté historické mince, kde skvrny z Ag2S mohou být způsobeny průnikem stříbra zevnitř mince na povrch a zlaté mince nové (ryzosti 999,9), kde by příčinou mohla být kontaminace stříbrem na povrchu mince (z nástrojů při zpracování materiálu pro ražbu).Jelikož v obou případech jsou fleky tvořeny Ag2S, je nutná reakce se sírou, která je v okolním ovzduší. Pokud tedy (můj názor)budou mince proof v uloženy v čistém prostředí, skryté před světlem, k vytvoření fleků z Ag2S nedojde. Když si někdo koupí drahý obraz na plátně, také jej nenechá v mokrém sklepě aby se pak divil, že plesniví. Chce to slušné uložení.
[
68]
nofuture101 -
mail - 19.10.2010, 20:33:29
Díky Hans. Ted aspon nejsem za OSLA.Takže závěr je takový.Zlato nekoroduje,ale nikdo nezaručí,že mincovna mince vyrobí ve 100%kvalitě.Otázka je jestli to na 100% udělat lze.A to u Proofek poznáme až za pár let,takže bk bych vůbec neodsuzoval.
[
66]
nofuture101 -
mail - 19.10.2010, 19:21:38
Jasně,že se zlato nemůže oxidovat,ale obzvlášt u té 5000 to není nic mimořádného.Na aukru se občas takovej kousek objeví.Měl jsem osobně v ruce jeden kousek,kterej měl jen tu skvrnku nic jiného.Nebyla opatlaná a celkově v pořádku.Jen ten flíček.Tu 1000 97 mám doma a má na sobě malinkej flíček jako mají Čs dukáty.
[
65]
rosty - 19.10.2010, 19:09:14
[69] Zlato je inertní, tj. nereaguje v běžném prostředí, proofka z čistého zlata by za 50 let měla vypadat úplně stejně jako dnes. Jediné co mě napadá je nějaká fotochemická reakce kapsle, při které se cosi usadí na povrchu mince a tím ho zakalí. Takže to chce nechat mince zavřené a moc je nevytahovat na světlo :o))
[
64]
Alex - 19.10.2010, 19:07:46
ad 69
Zlato je vůči korozi odolné, což je obecně známo. Čisté zlato nekoroduje. Koroze zlata je způsobena korozí jiných kovů ve slitinách. U zlata 999,9 příměs jiného kovu (váhový podíl) 0,001 nemůže viditelnou korozi za těch pár let způsobit. Příčinou fleků může být jedině znečištení zvnějšku. Pokud člověk není první majitel mince, nikdy neví, co se s mincí dělo.
[
63]
nofuture101 -
mail - 19.10.2010, 18:32:01
To 66:Nevím jak je to s oxidací zlata,ale co vím určitě,tak např. 5000Kč proof z 98,99 mají občas na sobě červené flíčky.Viděl jsem to na vlastní oči a o co jde když né o oxidaci.Na 1000Kč 97 proof mám také milimetrovej červenej flíček.Takže BK je jistota.Proof se mi líbí víc,ale BK má též své opodstatnění.Nevěřím,že za 50let bude proof vypadat stejně jako ted.A třeba u 10000kč 98 proof mám prasklou kapsli a bojím se jí vyměnit u BK jsem už kapsle měnil bez sebemenšího poškození u proofu bych se bál.
[
62]
rosty - 19.10.2010, 18:12:48
Dle mého názoru si mince z čistého zlata zaslouží špičkové provedení, bk je vhodné právě u dukátového zlata, tam je to v pořádku... a kdyby to bylo na mě, razil bych příští rok nové 500 koruny jen z čistého stříbra a v proofu ;o)
[
61]
Alex - 19.10.2010, 16:19:30
ad 64
Pokud by došlo ke skokovému růstu ceny zlata, odehraje se to bez "bláznivého nakupování všeho zlatého". Takový skokový růst se odehrál naposledy na přelomu 1979/80. Cena zlata cca 200 USD/1oz vzrostla za několik dní několikanásobně a padala a rostla v různých dnech o stovky dolarů. Lidé masivně zlato prodávali (šperky, umělecké předměty aj.) Viděl jsem fotografie z Londýna - velké fronty před výkupnami zlata, které foufně vznikaly, jak se lidé zlata zbavovali. Koncem ledna 1980 cena spadla z cca 700 na cenu o cca 100% vyšší než byla cena v roce 1979. Od té doby taková "zlatá horečka" nebyla (jsou ale v určitých časových úsecích pro cenu zlata typické). Myslím si, že něco takového by mohlo v dnešní situaci nastat.
[
60]
Judge65 -
mail - 19.10.2010, 14:18:28
Jakube, jen technická, zlato neoxiduje, oxidují pouze příměsi, které jsou v minci, jako např. Cu..
Jinak souhlas, já si mosty pořídím jen pokud bude cena blízká ceně zlata na trzích, takže mosty já osobně vnímám jako minci investiční, nikoliv sběratelskou :)
PP mince mému oku lahodí více, když dám vedle sebe PP a BK, ten rozdíl je propastný a mince mám pro potěšení, chci se na ně dívat..
[
59]
Jakub999666 - 19.10.2010, 11:10:12
A že trend je jednoznačně PP? No to je možná dáno jen tím, že PP mince všeobecně přinášejí spekulantům zisk (což bylo znát především na stříbře, ale znát je to i u zlata). Jenže z pohledu sběratele mám BK radši. Nedovedu si představit, že by např Svatováclavské dukáty byly v PP. Kolik by jich asi za ty roky zůstalo ve 100% ním stavu? I zlato oxiduje (a stříbro není třeba ani řešit), a jakýkoli dotyk při neodborné manipulaci minci prostě zničí. Kéž by zase přišel trend BK. Ale mám li být upřímný právě tomu že BK časem začnou být zajímavé i spekulantsky upřímně věřím, jelikož za chvíli emise v BK budou oproti PP nicotné a tudíž sběratelsky cennější.
[
58]
Jakub999666 - 19.10.2010, 10:58:34
61 Rosty, Co se týče nové emise "mostů", čekal bych spíše že to bude naopak a že první mince "Písek" nebude žádné terno co se zisku týče. Již teď je jasné, že plánovaná emise je zbytečně vysoká (což u prvních mincí KPTD či DSA rozhodně neplatilo!!!). O zlato jako takové vzhledem vyšší ceně není již takový zájem jako před půl rokem (je nižší pravděpodobnost skokového stoupání ceny). Mnozí s vizí zisku, jak tomu bylo u Losin či Rotundy minci koupí (myšleno více ks), jenže u dalších "mostů" již takový zájem nebude => nižší emise popřípadě likvidace. Rozumnější bude očekávat nějaké zajímavé dění spíše tak nejdříve od druhé emise tzn "Stříbro" (ale spíše až rok 2012). Pokud stoupání zlata bude pozvolné a nikoli skokové,(bez bláznivého nakupování všeho zlatého) mohou být "mosty" od roku 2012 zajímavou investicí. Osobně Stříbru ani Písku jako dobrému uložení peněz nevěřím (mnoho bláznů bude doufat v zázrak Losin), takže jen po jednom kousku do sbírky :-). Zajímavá bude politika mincovny, jelikož nevěřím realitě emisí, které jsou udávány, což je možná dobře jelikož by vše mohlo mít zcela jiný průběh než u DSA a KPTD.
[
57]
Hans - 18.10.2010, 13:14:00
Tak jsem zabrousil na stránky ČNB - smluvní partneři pro prodej numismatického materiálu, a překvapilo mě, že těch prodejců je v ČR už přes 60. Mince prodává kde-kdo pomalu v každé trafice, na druhou stranu by to mohlo stlačit jejich cenu, aby vůbec prodali nasmlouvaný odběr.
[
56]
dupcja - 16.10.2010, 19:26:11
to jirak: to ano, mezi cinskyma mincemi urcite muze byt spousty padelku, kopii, replik apod. Zlato nekupuji, a uz vubec ne cinske. Ale stribrne mince nekdy si koupim, Kdyz se podivas jak tam rostou ceny, strasne to laka. Kde jinde muze stat 5 unci stribrna mince kolem 2000 euro, snad i novejsi casem porostou. A nekupuji od cinanu, zatim ne, ale v budoucnu bych to mozna vyzkousel.
[
55]
rosty - 16.10.2010, 09:31:08
[58] Nevím sice, jaká je strategie ČNB a obchodníků z mincovny, ale kdyby to bylo na mě, vydal bych se cestou postupného snižování nákladů, což by udrželo trvalý zájem a odbyt. Začal bych u Písku na 20.000, po zkušenosti s Rotundou a Losinami lze očekávat značný zájem, každý věří ve výrazné zhodnocení první mince, takže bych se nebál, že zůstane na skladě. U Stříbra tak 18.000 a skončil bych u poslední zhruba na nákladu Michala...no, uvidíme, jaká bude realita...
A myslím, že by měli zvážit ražbu v bk. Trend je jednoznačně proof, zvlášť u 24k zlata, kde nehrozí oxidace mědi, je podle mě bk zbytečná, je třeba jiné razidlo a je ztrátová při prodeji...
[
54]
jirak -
mail -
web - 15.10.2010, 20:39:01
[57] Judge65:tak jasně,jen je otázka,z čeho je to zlato z Číny? :-)
SVK mint-bez komentáře...ČR mint-fakt? bylo oznámeno před emisí 2500 a potom bylo 3200?
politiku bych tu moc nerozmazával! :-)
[58] nofuture101:tak 5000 ks to asi nebude :-) ale těch 25000 si myslím také ne,viz poslední náklad mince KPTD
[59] Alex:řekl bych to to pro pčíště ošetřila ČNB správně,když nastavila limit pro obchodníky jako horní,tak dolní,takže už nikdo nic nevykoupí=u ČNB, i když nevím,kdo by příští rok vše vykoupil,znáte někoho takového?
já v podstatě prodával podle objednávek=zaplacených,což bohužel nebylo vždy pravidlem...
[
53]
Alex - 15.10.2010, 20:06:27
ad 58
Řekl bych, že vyšší náklady mincí jsou spravedlivé. A to v tom směru, že zájemci nemají problém minci koupit. Při nízkých nákladech není zachován princip rovnosti při zájmu o koupi mince. U nákladu cca 3000 kusů se projeví různé známosti, kamarádíčci atd. včetně skupování mincí s úmyslem obratem prodávat. Je proto rozumné, že náklady jsou vyšší. Mince je přístupná všem zájemcům, nemusí se dožadovat u těch, kteří měli na základě různých neférových postupů, známostí aj. možnost malý náklad skoupit. Každý si minci může koupit ihned po emisi za slušných, rovných podmínek.
[
52]
nofuture101 -
mail - 15.10.2010, 19:39:50
Byla by paráda,kdyby se snížila emise Českých zlatých mincí aspon na 5000Ks pp.Pak by člověk nemusel řešit do jakých mincí vrazit peníze.Nemá někdo zprávy jak to u ČNB vypadá s nákladem zlatých mincí?Nemá tam někdo nějakého "strýčka",který už něco ví?
[
51]
Judge65 -
web - 15.10.2010, 18:56:47
Tak ono je rozdíl kupovat od Číňanů a kupovat čínské mince (např. od solidních německých prodejců). Zlatku Pandy bych se od nějakého Wu Xonga také zdráhal koupit.:o)
Slovenská mincovna je dle mého hrozný podnik. Mění náklady, na svých stránkách neuvádí náklady ani obrázky mincí, které budou v nejbližší době.. Ale ani česká mincovna není svatá, také zvýšili náklad sady na 2010 tuším z 2500 na 3200 sad..
Ne, že bych se chtěl pašeráků zastávat, ale škody způsobené vládou ČR jdou do stovek mld Kč, pokud lidi kupují boty a oblečení Adihash, pak se s tím asi moc neudělá..
[
50]
jirak -
mail -
web - 15.10.2010, 17:31:14
jen na okraj proč nemusím pašeráky všech zemí:
Základní statistika výsledků kontrolní činnosti Celní správy ČR v oblasti ochrany duševního vlastnictví: 1.1.2010-31.8.2010
Škoda způsobená majitelům práv/Kč:
2 484 193 612+450 629 649
[
49]
jirak -
mail -
web - 15.10.2010, 17:02:23
[37] dupcja:věříš Číně? největší padělatelé na světě,to nemyslíš vážně,žene? já od nich nechci nic ani zadarmo,natož "mince", aby ses nedivil až Ti přijde 24 karátovej Al kulatej plíšek,nebo něco podobnýho,ne že bych Ti to přál,pokud to tak snad vyznělo
[54] dupcja:srovnávat Finsko a Slovensko=mincovny bych si taky zrovna netroufal,pokud pamatuju,SVK mint psala v 2008? , že vydá 1500 proof sad a vydala jich kolik? tak já myslel,že 3000,ale dnes píšou 13000!? objednával jsem komplet euromince na rok 2009,v létě 2008 a přišlo mi co?!
[
48]
dupcja -
mail - 15.10.2010, 16:03:13
jen doufam, ze to nezni moc jako kampan`, napsal jsem pravdive , ze tyto sady vlastnim, takze mam zajem v jejich rustu, nepopiram. Jeste k tomu jsem chtel dodat, ze Finsko je srovnatelne se Slovenskem, a sady sousedu budou atraktivni az pri podobnych emisich, nad 3000 kusu mi prijdou jako vyhazovani penez.
[
47]
dupcja -
mail - 15.10.2010, 15:51:03
vlastne letos tech sad bude jeste min`: jen 2000 kusu.
Rozdil je ale velikanskej. 2007 ma pametni 2 euro (ve vetsine sad jde hlavne o pametni dvoueurovku, ostatni mince nestoji ani 50 euro i se stribrnym zetonem) A rozdil je v tom, ze v roce 2007 pametni 2 euro je jen v sadach a nasledujici leta pametni dvoueurovka ve spickove kvalite se razila v 10x vetsich nakladech pres 20000 kusu zvlast`. A kdyz sada z roku 2006 uz stoji pres 450 euro s emisi 3300 kusu, tak 2500 kusu 2007 se mi zda porad pod cenou (ted` stoji 190-250 euro)
So simple, a ja nemam rad slozite veci
[
46]
nofuture101 -
mail - 15.10.2010, 15:32:34
To 50: Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi sadou Finska 2007 a 2008,2009,když náklad je u všech 2500Ks.
[
45]
dupcja -
mail - 15.10.2010, 13:56:07
a pak od 550,- budou atraktivni i akcie CEZ :-)
[
44]
dupcja -
mail - 15.10.2010, 13:46:09
to 16 009Martin:
dekuji Ti za velkorysost.
Kdybych vedel o necem co se objevi (eurozona s tolika staty nabizi vice prilezitosti poridit si neco co muze mit do budoucna vysokou cenu, nez jednotlive staty)
Ja momentalne nejvice verim Finske sade PROOF z roku 2007 a mam 1% celkove emisi (obetoval jsem tomu i cast blizkych srdci minci.
Posledni rok jsem ale sledoval mince Ciny, tam vidim dost velky potencial, a cena minci plosne rostla dost slusne) porad ale nemam katalog a dobry prehled minci. Nemam ale jasno jak bych pak ty mince realizoval, to je uz vetsi problem. Zatim si koupim tak jednu minci za 3-4 mesice.
[
43]
Alex - 15.10.2010, 05:20:47
ad 48
Příčinou poklesu dolaru je očekávání, že příští měsíc Federální rezervní banka "vydá" nové peníze (napsáním čísel v počítači). Pokles dolaru usnadní americký vývoz, poškozuje ale další vývozce. Povede k velké finanční nestabilitě (nucení k devalvacím měn aj). Bude mít vliv také na cenu zlata.
[
41]
Judge65 -
mail - 14.10.2010, 12:27:32
[45]
Zajímavá je, jen otázka, zda bude stejně populární jako Tiffany Art nebo Amber Chamber. První série je velmi populární, druhá méně (pravda, vyšla teprve druhá mince a náklad je 2,5 násobný). Uvidíme kolik bude mincí v sérii :)
[
40]
jarin - 14.10.2010, 11:54:20
Nevíte, kde se dají najít skutečné náklady pamětních Au,Ag mincí? Na ČNB končí rokem 1992....
[
38]
nofuture101 -
mail - 13.10.2010, 21:52:19
Zlato je na 1370usd za unci.Nevím jak to bude s dolarem,ale myslím,že koruna moc posilovat nebude.
[
36]
Alex - 13.10.2010, 12:43:55
ad 41
Samotný náklad 9200 (oproti dřívějším 10900) nemusí mít na cenu mince velký vliv. Tato mince se prodává, jak jsem se dověděl, v několikanásobně menších objemech než tomu u předcházejících mincí. Prostě zájem o kupování zlatých mincí výrazně opadl, obchodníci to dobře vědí. Prodá-li se jen část emise a bude-li zbytek u ČNB po 2 letch zničen, může to mít na faktický počet mince Důl Michal větší vliv než ona menší emise. A také na cenu.
[
35]
jardapb - 13.10.2010, 11:58:39
Už to tady sice částečně zaznělo, ale oficiální náklad uváděný ČNB je 3 800 kusů v běžné kvalitě a 9 200 kusů ve špičkové kvalitě. Jsem jednak zvědavý, jaký to bude mít vliv na cenu této mince a také, jak bude náklad prvních zlatých mincí příští rok.
[
34]
Tomas - 13.10.2010, 11:44:51
Re (39): opravdu zajímavé. Otázkou je, jaký to bude mít nakonec dopad na cenu posledních mincí série KPTD :-D
[
32]
jarin - 11.10.2010, 11:18:03
Obecným problémem možná je, jak orgranizovat lidstvo tak, abychom se navzájem nepozabíjeli....
A tady budoucnost /v řádech desítek let/ nevidím příliš optimisticky. Potom už asi bude jedno, co je /bude/ uchovatelem /materiální/ hodnoty. Obecně něco jako prostředek směny existovat musí. V tuto chvíli jsou to peníze, může to být zlato, obecně nějaký vzácný kov, nebo třeba cigarety.
[
31]
dupcja -
mail - 11.10.2010, 11:11:52
V Cinu take verim, vlastne jen posledni 100 let Cina nebyla svetovou velmoci, jinak v dejinach vzdy dominovala. Ted` ale jsou kosmopolitni podminky, a k vetsi konkurenci a tlaku hodne lidi uz nejsou zvykli a proto se boji.
Ale clovek se veci boji az do doby co je lepe pozna, ani oni tam na Vychode to nemaji jednoduchy.
Co muzu udelat osobne tak to si tam sem nejakou tu jejich minci zobnu, ale je vzdy velke nebezpeci padelku.
[
30]
Hans - 11.10.2010, 10:15:26
Nejsem sice ekonom,ale selským rozumem bych řekl,že to dopadne špatně. Viděl bych v budoucnu celosvětový diktát Číny - je jich čím dál více, místo l hrsti rýže již potřebují 3 hrsti/den a k tomu vepřové 1 denně,potraviny i směsi pro vepře dováží, k tomu nedostatek vody atd. Navíc financují USA nákupem jejich dluhopisů, mají zájem i odkup dluhopisů Řecka a patrně i dalších států, skupují podniky po celém světe, atd. Asi nás postupně pohltí a ovládnou.Ve virtuální peníze z části vytištěné se nedá do budoucna věřit,jedinci se budou muset spolehnout z větší části sami na sebe a své zázemí. I hodnota zlata záleží na víře v jeho cenu jako uchovatele hodnoty a možnosti jeho budoucí směny, pokud jeho držení nebude místně zakázáno.
[
29]
nocciola - 10.10.2010, 23:24:06
Nedávno byl na Z1 dokument z dílny BBC Vzestup peněz, doporučuji!
Tenhle díl je dost dobrý:
http://www.uloz.to...ani-bublin-avi
A jak to teda asi s naším finančním systémem dopadne?
[
28]
Láďa - 10.10.2010, 10:30:26
mrkněte se na tohle exlusivní video, a potom pochopíte jak to všechno funguje ve světě peněz, bank, uvěrů, dluhopisů atd...
Myslím, že většina lidí o tom nemá ani tušení...
http://video.google.com...89213588#
hoďte se pak taky nějaké reakce, zajímalo by mne, co si o tom myslíte...
[
27]
kadison - 08.10.2010, 10:24:46
to Hans: to jeste bych k tomu vyctu pridal nejakou zbran :)
[
26]
dupcja -
mail - 08.10.2010, 08:54:42
to judge65:
na to nejlepsi je katalog eurominci, ja mam sice uz dost stary, ale jednou za dva roky je dobry si koupit katalog eurominci/cs minci
tak clovek usetri(cti-koupi) mnohem vice minci...
San-Marino s nakladem PROOF jeste musi dolu, takze bych jeste 2 roky pockal ( no, samotnou dvoueurovku si vzdy snazim poridit, ale to jen do sbirky, zhodnoceni bych u toho cekal spis minusove).
[
25]
Hans - 08.10.2010, 08:19:21
Státní dluhy se kryjí obvykle dluhopisy i upgrade na kvantitativní uvolňování tiskem nekrytých peněz,se zvyšováním růstu měnové zásoby.Inflační cílování x% považuji za vyměřování další daně k okrádání lidí.Spořit na důchod např.stále propagovaným penzijkem,které nakupuje dluhopisy,skutečně není za současné situace asi to pravé ořechové.Iluze stávajícího bankovnictví je dána důvěrou ve finanční a bankovní sektor-ale jak ještě dlouho? Jak zde napsal v minulosti Kadison - nejlepší pro život je bydlet ve vlastním, k tomu kus pole na brambory a hlavně pár zlaťáků na důchod a pro potěšení.Snížení nákladu mincí je dobrá zpráva.
[
24]
Judge65 -
web - 08.10.2010, 01:31:40
trošku z jiného soudku, ale nevíte, kde bych sehnal info o francouzských stříbrných a zlatých pamětních euro mincí? Je jich strašně moc a nikde jsem nenašel kompletní seznam včetně mintáže, vždy podstatná část chybí.. Děkuji
[
22]
jirak -
mail -
web - 07.10.2010, 20:36:40
něco pro příznivce starého Říma! pokud to ještě nevíte,dnes se prodala v Londýně-aukce Christies bronzová helma vojáka Říma,našel se teprve 3 kus za tuším posledních 200 let,ráno před aukcí byl odhad prodejní ceny:£200,000 - £300,000 .... a prodalo se za?!
£2,281,250....co jsem zaslechl ráno v tv,přilbu našel amatérský hledač,mladík,dostane 50% z ceny,druhých 50% dostane majitel pozemku,tak nějak si to pamatuji z TV-vysíláno někdy kolem 8.00,cca
[
21]
jirak -
mail -
web - 07.10.2010, 20:31:26
to [26] Alex:třeba ji ZM ještě nemají skladem,jsou od ČNB dost "ruky"! :-)ten snížený náklad může být řekněme nápovědou pro ČNB jak to bude vypadat příští rok,nemyslíte=all
[
20]
Alex - 07.10.2010, 19:47:40
Prodejci stále uvádějí náklad proof u Dolu Michal 10900 kusů. Dokonce i firma pana Trtíka (viz jeho predikce ceny zlata coby experta v odkaze u příspěvku 24)má u Dolu Michal údaj o 10900 ks. proof. Na certifikátu je ale něco jiného - 9200. Rozdíl 1700 by za povšimnutí snad stál.
[
19]
Alex - 07.10.2010, 15:08:42
ad 24
Není pochyb, že pan Trtík jako majitel firmy nabízející zlato v různých formách, bude rád říkat to, co povede k podpoře prodeje. Nicméně takový vývoj se dá vzhledem k ekonomické situaci předpokládat. Jinak ke konci KPTD - viděli jste včera (tuším na ČT 1) Singera z ČNB básnit o minci Důl Michal? Mluvili o ní i jiní, vysoce hodnotili uměleckou úrověň atd. Včera minci v Ostravě na Dole Michal dokonce "křtili". Nicméně v Ostravě ji žádná z numismatických prodejen nenabízí. Poptávka musela jít silně dolů. Dnes mi mince došly dobírkou, skutečně mince Důl Michal vypadá pěkně.
[
17]
nofuture101 -
mail - 07.10.2010, 08:02:43
Co říkáte na Proof sadu Sam Marina 2010?Náklad se snížil na 8600Ks což se mi zdá na San Marino dobrý.
[
16]
jirak -
mail -
web - 05.10.2010, 23:04:00
to[19] dupcja:tak určitě nebude Au+Ag pořád jen stoupat,spíš to budou "vlny"=nahoru,dolů,ale dlouhodobě bych vsadil na postupné zvyšování.Otázka je,co na to dolar.Každopádně bych,jak sám píšeš,nenakupoval cokoliv na vrcholu.
Proč říkáš,zbavit se Ag? Pokud vyloženě nepotřebuješ peníze? Prodávat ano,ale za každou cenu? To je podobné, jako nakupovat na vrcholu,ne?to 20 dupcja:než eura=většinou ty,co jsou "IN" jsou za nákupní ceny nedostupné,nakupuju Cook Islands,Tuvalu,Austrálie-pokud si všímáte,na rozdíl od ČNB snižují náklady=1000 ks,cca
[
15]
dupcja - 05.10.2010, 22:21:37
to NumikL: 009Martin nerika uplnou pravdu, on je ten, kdo vyhrava veskera tipovaci souteze na tomto blogu
[
14]
dupcja - 05.10.2010, 22:19:11
jinak, zajimavym muze byt cokoliv, zalezi na cene, jelikoz sam posledni dobou musim spis snizovat vydaje, nez premyslet kam s nadbytecnyma penezi, tak jestli se neco objevi jako zajimave tak sem jasne odkaz dam.
Na letosek nic moc nevidim, jedine mozna Italska PROOF sada, emise se snizila na 5000, ale s tou lonskou sem se uz sekl.
[
13]
dupcja - 05.10.2010, 22:14:32
to jirak: jj, to je svedectvi meho slapnuti vedle, dobre si pamatuji ze pri cene 1180 jsem si rikal ze cena zlata bude klesat.
Porad si myslim, ze neni moc dobry napadkupovat veci na vrcholu a uz vubec ne na historickych maximech.
Jenze trh si mysli sve...
[
12]
NumikL - 05.10.2010, 21:25:00
to 009Martin:že je dupcja tak dobrý typař, to rád slyším, musím se ho "držet i nadále" i když ta jeho osobní rada zbavit se zbytečného stříbra(200kč)mě vůbec nepotěšila.
[
11]
jirak -
mail -
web - 05.10.2010, 20:37:20
to all:zajímá tady ještě vůbec někoho zlato? :-) btw:dnes 1340 usd/oz
[
10]
009Martin -
mail - 05.10.2010, 17:14:27
dupcja: Vzhledem k faktu, že jsi se k tomu postavil čelem :-) no spíše k faktu, že tohle bylo asi jediné co ti nevyšlo veřejně řikám, že jako by se stalo.
Nicméně kdyby jsi mě někdy chtěl oplatit "tuto laskavost" budu rád když mě nějaký tip na dobrou investici prozradíš, jelikož si tvého přehledu o mincích cením!
[
9]
dupcja -
mail - 05.10.2010, 16:46:14
jasně, ze si na sazku vzpominam.
A také uznavam svoji prohru i bez sledovani uvedene aukce.
Takže, když mi pošlete svoji adresu, zašlu Vám + unci stribra.
[
8]
009Martin -
mail - 05.10.2010, 16:22:38
Sorry za tu diakritiku :-( Nevím čím to je...
A samozřejmě správný nick je Dupcja...
[
7]
009Martin -
mail - 05.10.2010, 16:21:25
Dupla: Připomínám se s naí uzavřenou sázkou ohledně mince Citroen Au z října minulého roku :-)
Jen pro úplnost připomínám předmět sázky:
Tvrdím, e kdy dám 1.10.2010 svojí minci Citroena na e-bay.de od 1 EUR tak výsledná vydraená cena nepřekročí emisní cenu 345 EUR. A aby byla sázka zajímavá :-) Sázím 1 OZ stříbra
.
Nerad bych se vzdával své mince hluboko pod cenou :-( proto navrhuju, zda souhlasí, sledovat následující aukci na stejnou minci na ebay:
http://cgi.ebay.de...item5d26fb09d7
Pokud se mince prodá, vyhrál jsi pokud Vak nee sázku jsem vyhrál já :-)
Jen uvedu jetě jednu aukci na stejnou minci, kde je za 274 EUR a nikdo jí stejně nechce :-( http://cgi.ebay.de...item5acdfdf821
Co ty na to?
[
6]
dupcja -
mail - 05.10.2010, 14:18:36
to NumikL: kdyz je to pravda tak pak tech 17500,- je tak akorat. Nemyslim si ze tato sada se nekde objevi pod 13000,- Snad mozna jednou-dvakrat na aukru.
Pro mne osobne samotna 700 centovka se podoba tak trochu Losinam a Rotunde, a mozna je jeste vice unikatni.
Pro samotnou CM to byl dost uspech, dostat objednavku na eurominci, i kdyz jen pametni. A co vic, mince ma trochu slozitejsi technologii a je s hologramem. A snad i nikdo nezapre ze samotna 200,- a tim padem i 700 centu maji krasny design.
Jen skoda, ze ta cena byla uz od zacatku tak vysoko...
Do budoucna si myslim, ze je to stejne lepsi, nez stavebko :-)
[
5]
NumikL - 05.10.2010, 14:06:14
Ještě něco k 700. Touto mincí jsem se začal zabývat ještě před jejím vydáním. Ze získaných informací jsem si sestavil obraz, který vypadá takto: 700cent - 3 000 ks. Z toho odebráno 250 ks pro sadu Lucemburskou a 250 ks pro sadu Českou. Volných mincí tedy zbývá 2 500 ks. Což v současných nákladech není zdaleka přemrštěné množství. Nvíc vzhledem k tomu, že samotná mince je opředena nejen pro českého sběratele mnoha zajímavostmi. Co se týče samotné české sady, tak vím, že byla vydána ČNB, ne mincovnou, pro reprezentativní potřeby ČNB, vlády ČR a část zůstalo pro reprezentaci ČM. Sady, které se tedy mohou objevitv aukcích by měli pocházet z rukou těch, kteří měli možnost ji z těchto zdrojů získat. Domnívám se,že názorů na toto téma je spousty. Rád se dozvím něco nového. Pište!
[
4]
nofuture101 -
mail - 05.10.2010, 12:17:19
Neco na tom pravdy asi bude,ptz jsem včera z Lucemburska k sadě dostal i brožurku z poloviny v Češtině a z druhé poloviny v Angličtině a náklad je 500kusů,tak je možné že 250ks je Lucembursku a druhá půlka v Čechách.
[
3]
dupcja -
mail - 05.10.2010, 10:46:14
pravdepodobne sada ktera je na zlataky.cz je ceskou sadou mincovny, takovou variantou te Lucemburske, bankovni.
Nikde jsem dalsi info o teto sade nenasel. jeden znamy ale rikal, ze byla/bude distribuovana jen mezi spickou/elitou naroda - nejvyssimi politiky a mezi sberateli s emisi 250 kusu se nedostane.
Holt, Lucembursko je mensi zeme a neni tam tolik politiku, takze 250 kusu jde na ebay, tady 250 kusu se rozpusti mezi VIP a nikdo o tom se ani nic nedozvi.
[
2]
jirak -
mail -
web - 03.10.2010, 00:13:13
to[6] Alex:díky za info,ale myslím,že si tyto informace běžný uživatel najde sám :-)předchozího komentátora jsem se ptal kolik bere za reklamu,takže kolik? :-)
[
1]
Alex - 02.10.2010, 19:18:59
Skutečně podivuhodné rozdíly cen:
Na končící sérii KPTD jsou pozoruhodné rozdíly cen - na www.darky-dekorace.cz (prodejna v Brně na Francouzské) nabízejí Důl Michal za 6999(b.k.) a 7 299 (proof) i na dobírku bez platby předem a na e-mince (se zaplacením předem) za 7 421/7 869. U toho prvního prodejce jsem už v minulosti něco bez problému nakoupil, takže jde o solidního prodejce. Zřejmě se kšefty moc nehýbou, tak se spoléhá na to, že kupující si ceny na internetu nesrovnají. Jinak si rozdíl (u proof Kč 570) neumím vysvětlit.